Булінг, його запобігання, дії при виникненні

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

(ЯСЛА –  САДОК) № 68 «БІЛОЧКА » КОМБІНОВАНОГО ТИПУ

НАКАЗ

31.08.2020             № 64(а)-а/г                                                                       

Про організацію роботи,

спрямованої на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) в ДНЗ №68

Відповідно до Законів України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню), «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти», з метою попередження булінгу (цькування), сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від булінгу та ефективного реагування на факти насильства в закладах освіти

НАКАЗУЮ:

  1. Забезпечити створення в ДНЗ № 68 безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування) постійно.
  2. Затвердити План заходів,  спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) та домашньому насильству в  ДНЗ № 68 «Білочка» (додаток)
  3. Призначити  Аладьїну О.О., вихователя-методиста, уповноваженою особою за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в ДНЗ №68 з 02.09.2020 .
  4. Створити комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) у склвді     Годицька Н.В.. – голова комісії, завідувач;

Аладьїна О. О.– заступник голови, вихователь-методист ;

Качур Н.А. – секретар, вихователь;     

Малахова А.М. – член комісії, сестра медична старша;

Гейтенко ІЛ. – член комісії, інструктор з фізкультури.

5. Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) здійснювати свою діяльність відповідно до Порядку реагування на випадки боулінгу (цькування), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» постійно.

6. Педагогічним працівникам нести персональну відповідальність за дотриманням законодавства про захист суспільної моралі, попередження випадків жорстокості та насильства серед дітей, активізувати діяльність, спрямовану на розвиток духовності та зміцнення моралі у дітей постійно.

7. Усім працівникам повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або надавати інформацію, яку вони отримали від інших осіб.

8. Контроль за виконанням  даного наказу залишаю за собою.

Додаток

до наказу № 64(а)-а/г 

від 31.08.2020 

ПЛАН ЗАХОДІВ,

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) та домашньому насильству в  ДНЗ № 68 «Білочка»

№ з\пЗміст заходуТермін виконанняВідповідальні
1.Створювати безпечне освітнє середовищев закладі вільне від насильства та булінгу (цькування)ПостійноАдміністрація ЗДО
2.Контролювати         стан        попередженнябулінгуПостійноЗавідувач
3.Ознайомлювати учасників освітнього процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо попереджнення проблеми насилля восвітньому середовищіУпродовж навчального рокуЗавідувач
4.Вивчати причини та умови виникнення можливих ситуацій, а також ймовірних ризиків проявів противоправної поведінки (насильницької поведінки)серед учасників освітнього процесуУпродовж навчального рокуВихователь- методист, вихователі,
5.Здійснювати            спостереження            за психологічним мікрокліматом в дитячому колективіПостійноВихователь- методист, вихователі,
6.Розробити рекомендації щодо опитування дитини       про      можливе                    застосуваннянасильства     стосовно    дитини     з                         боку батьків або осіб, які їх замінюютьВересень- жовтень2020р.Вихователь- методист,
7.Обговорити питання протидії булінгу тадомашньому    насильству    на                            загальних батьківських зборахВересень2020р.Завідувач
8.Проводити зустрічі, круглі столи, бесіди та консультації щодо ненасильницьких методів поведінки та вихованнявирішення конфліктів, управління власними емоціями та подолання стресуУпродовж навчального рокуВихователь- методист,
9.Проводити      просвітницьку      роботу     з учасниками    освітнього    процесу                          щодопрофілактики насильстваУпродовж навчальногорокуВихователь- методист, вихователі,
10.Розробити пам’ятку «Булінг та насилля. Кроки,                які    можна    зробити    вжесьогодні»Листопад 2020Вихователь- методист, вихователі,
11.Провести      консультацію     для     батьків«Насилля – види та наслідки насильства у сім’ї»Жовтень 2020Вихователь- методист, вихователі,
12.Провести практичне заняття з педагогами«Причини виникнення насильства»Жовтень2020Вихователь- методист,
13.Підготувати презентацію на тему «Стоп Булінг!» та викласти її на сайті закладуЛютий2021Вихователь-методист
14.Провести консультацію для педагогічнихпрацівників    «Попередження   булінгу    в закладі дошкільної освіти»Квітень 2021Вихователь- методист,
15.Створювати морально безпечний освітній простір, формувати позитивний мікроклімат                та                толерантнуміжособистісну взаємодію під час спілкування, бесід, занятьПостійноВихователі
16.Відпрацьовувати тему особистої гідності в  ході  читання літературних творів,    підчас перегляду мультфільмів тощоПостійноВихователі
17.Здійснювати інформаційно – просвітницьку               роботу                                          щодо попередження та протидії булінгу черезІнтернет-сайт закладуУпродовж навчального рокуВихователь- методист,
18.Розповсюджувати інформацію щодо профілактики булінгу та домашнього насильства (пам’ятки, листівки, інформація на стенді практичногопсихолога, в інформаційних куточках для батьків)Упродовж навчального рокуВихователі

Булінг (цькування) – це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

До булінгу (цькування) в закладах освіти належать випадки, які відбуваються безпосередньо в приміщенні закладу освіти та на прилеглих територіях (включно з навчальними приміщеннями, приміщеннями для занять спортом, проведення заходів, коридорами, роздягальнями, вбиральнями, душовими кімнатами, їдальнею тощо) та (або) за межами закладу освіти під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи закладу освіти, та інших освітніх заходів, що організовуються за згодою керівника закладу освіти, в тому числі дорогою до (із) закладу освіти.
 

Типові ознаки булінгу (цькування) такі:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за нявності);
  • дії ябо бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Відповідно до п. 4 розділу 5 Порядку реагування на випадки булінгу (цькування), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 28 грудня 2019 року № 1646,діяльність щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в закладі освіти створено:

-план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню);

-наказ по ДНЗ №51  “Про організацію роботи по запобіганню та протидію булінгу(цькуванню) в ДНЗ №51”

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) відбувається відповідно до  “Порядку реагування на випадки булінгу(цькуванню)”, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України28 грудня 2019 року №1646.

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ (З ДОТРИМАННЯМ КОНФІДЕНЦІЙНОСТІ) ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

1. Учасники освітнього процесу подають заяву керівництву закладу освіти або його засновнику про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
2. Керівник закладу освіти або його засновник розглядає заяву вдень її подання та видає рішення про проведення розслідування.
3. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.
4. Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає засідання. До складу комісії входять педагогічні працівники (утому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого табулера, керівник закладу та інші зацікавлені особи для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.
5. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.
6. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє у повноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
7. Потерпілий чи його/її представник,також, можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Службу справах дітей з повідомленням про випадок булінгу (цькування).
8. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий незгодний з цим, то він чи його/її представник можуть одразу звернутись до органів Національної поліції України.

ПОРЯДОК РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ ВИПАДКИ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОСІБ, ПРИЧЕТНИХ ДО БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)

1. Після проведення розслідування та засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) відповідно до заяви про випадок булінгу (цькування) здобувача освіти, його батьків, законних представників, інших осіб, уразі, якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт керівник закладу повідомляє у повноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
2.Уразі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий незгодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
3.Забудь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
4 Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» передбачені штрафи за булінг(цькування):

  • Штраф за булінг становить від 50 до 100 не оподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.
  • Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф – від 100 до 200 мінімумів (1700 – 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
  • Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до1місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.

Порядок подання та розгляду заяв щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти:

  • Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
  • Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
  • Здобувач освіти, який став свідком булінгу у закладі, зобов’язаний повідомити про це вихователя або безпосередньо керівника закладу освіти.
  • Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.
  • Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
  • Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  • Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
  • Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  • Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑

Design a site like this with WordPress.com
Для початку